Jak wiadomo, FR oznacza freeride i to jest misja tej ramy! Nowy Thunderbird FR śmiga na 27.5 calowych kołach, bo zdecydowanie łatwiej je dostać, niż klasyczne freeridowe 26-tki. Nie narzucamy “idealnych” rozwiązań, dlatego wybór, czy wolisz z tyłu sprężynę, czy damper powietrzny należy do Ciebie. Zaprojektowaliśmy tę ramę do jazdy z kumplami, którzy trasy oznaczone jako double-black diamond łykają na rozgrzewkę.
Progresywne zawieszenie i ogromna sztywność boczna sprawdzą się, gdy często korzystasz ze słów takich jak braap, shralp, scrub czy send, w opisywaniu swojej jazdy na Instagramie. Na Thunderbirdzie FR pedałuje się na tyle wygodnie, że wyprawa po browarka po całym dniu jazdy, nie powinna sprawić kłopotu, a czułe zawieszenie sprawi, że zimne trunki się nie spienią w drodze powrotnej. Przynajmniej tak twierdzi nasz dział R&D. Z przodu i z tyłu czuwa 180mm skoku gotowe na niedoloty na nowej linii, a jeżeli chcesz wyróżnić się z tłumu, to geometria pozwala też na wsadzenie dwupółki z przodu a nawet
 29-calowego przedniego koła. Pamiętaj jednak, że nic nie pasuje tak do Mulleta, jak fryzura na czeskiego piłkarza! A jeśli chodzi o cenę? Na pewno pozwoli Ci zaoszczędzić na kilka więcej wyjazdów z ziomkami do ulubionych bikeparków!
Aby zapewnić bezawaryjną pracę ramy, punkty obrotu oparte są na sztywnych osiach, osadzonych na wysokiej klasy łożyskach typu Max z uszczelnieniami typu LLU. Progresywne zawieszenie Thunderbirda FR świetnie sprawdzi się zarówno z damperem sprężynowym, jak i damperem powietrznym o dużej objętości puszki. Jeśli interesuje Cię więcej szczegółów technicznych - potężna główka tej ramy jest w nowym standardzie, kompatybilnym z nową generacją widelców do ciężkiej grawitacji, wyposażonych w korony o średnicy 68-69mm, a czasem również sterówkę tapered o średnicy 1.8". Natomiast haki ramy są kompatybilne ze standardem SRAM UDH (Universal Derailleur Hanger).
 Rama Thunderbird FR jest dostępna zarówno w wersji bez dampera, jak i z niezawodnym, sprężynowym damperem X-Fusion H3C, w wersji HLR.
 
  
SPECYFIKACJA
Materiał: Aluminium 6061-T6 
 Kolor: Metallic Silver połysk, Czarny/Grafit matowy
 Rozmiar ramy: Medium, Large 
 Rozmiar koła: 27.5" (przód i tył) lub 29" (przód) / 27.5" (tył)
 Skok ramy: 180mm
 Sugerowany skok widelca: 180-200mm
 Opcje dampera: bez dampera; 
 Rozmiar dampera: 225x75mm
 Tulejki montażowe: Trunnion/22.2x8mm
 Max rozmiar opony: 27.5"x2.6"
 Max rozmiar zębatki: 36T 
 Rozmiar piasty: 148x12mm 
 Typ sterów: IS42/IS60
 Typ suportu: BSA/Euro 73mm
 Średnica sztycy/obejmy: 30.9mm/34.9mm 
 Mocowanie hamulca: PM 180mm 
 Max rozmiar tarczy hamulcowej: 203mm
 Hak przerzutki: SRAM UDH
 Waga: 3.9kg (bez dampera)